Tisztaszoftver Program

Minecraft az oktatásban

A Microsoft támogatja a diákokat abban, hogy minél többre legyenek képesek. Ez pedig elképzelhetetlen megfelelő szintű digitális írástudás, a digitális készségek elsajátítása nélkül. Ezért olyan fontos a Microsoft számára a Minecraft, amit 2014-ben többek közt éppen azért vásárolt fel, hogy további fejlesztésekkel oktatási felhasználásra is alkalmassá tegye a játékot

A Markus Persson által 2011-ben készített játék úgynevezett homokozó típus, ami azt jelenti, hogy a nyitott világban a játékosok szabadon barangolhatnak, építhetnek. A játék alapvető felépítését a voxelek (3 dimenziós pixelek) adják, ezekből építhetnek a résztvevők maguknak szabadon struktúrákat. A játék saját fizika-szimulációval is rendelkezik, van gravitáció, a folyadékok folynak stb. Maga a Minecraft kétféle módban használható: a Túlélő mód inkább a történetmesélést segíti elő, míg a Kreatív módban a játékosok szabadon építkezhetnek. A Minecraft fontos eleme, hogy a különféle anyagok megfelelő kombinálásával újabb tárgyak, újabb anyagok készíthetők (crafting).

A játékról széleskörű információk olvashatók magyarul az alábbi oldalon: http://minecraft-hu.gamepedia.com/Minecraft_Wiki .  A játék hazai elterjedtségét mutatja, hogy a legnagyobb facebook közösségnek (https://www.facebook.com/mckozosseg/) majdnem 40 000 tagja van.

A Minecraft Education Edition kifejezetten oktatási céllal jött létre, ebben a változatban nincs külön szükség szerverre, ahhoz, hogy egy csoport közösen dolgozzon, a tanár megadhatja, hogy mely területeken lehet építeni és hol nem, korlátozhatja a diákok mozgását, elhelyezhet szereplőket, akik információkkal látják el a diákokat. Táblákat is elhelyezhetünk, amik akár külső webes hivatkozásokat is tartalmazhatnak. Az oktatási verzióban a diákok naplót is vezethetnek, fényképekkel dokumentálhatják a saját munkájukat. Mindezekkel együtt a Minecraft nem csak játék lehet, hanem virtuális tanulási környezet, olyan, ami a diákok számára ismerős és kedvelt, ami sok sikerélményt adhat nekik és amiben szívesen dolgoznak. Ezzel együtt a Minecraft a tanár számára lehetőséget ad, hogy egy biztonságos tanulási környezetet teremtsen, amiben a diákok szabadsága mellett megmarad a teljes tanári kontroll. A Minecraft Education Edition egyes képességeit mutatja be az alábbi videó: https://youtu.be/xqBRLxYA6pk .

A Minecraft Education Edition különlegessége, hogy használható hozzá egy programozható környezet is, egy a Scratch-hez hasonló grafikus programnyelvvel. Ez a rendszer jó bevezetés lehet az algoritmikus gondolkodáshoz, a számítógépes programozáshoz a diákok számára.

Megvásárolható licencek

Minecraft Education Edition

Kategória

Végfelhasználói
Ár (1 év)

Tanári verzió

11,04 €

Tanulói verzió

4,20 €

Tantermi verzió

4,20 €

A rendelés leadásához darabszámra nincs minimum korlát. Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben egy intézmény minden tanárára megveszik a tanári licencet, azzal lefedik az összes diákot is az adott intézményben.

 Tanári: Ebben az esetben azt választja az intézmény, hogy az összes oktatót lefedi Minecraft EDU licenccel, cserébe az összes hallgató ingyen használhatja.
 Tanulói: Ebben az esetben tetszőleges számú hallgatót fedhet le.
 Tantermi: Ebben az esetben a tanteremben található gépeket szokták lefedni, tetszőleges számú licenc vásárolható.

A vásárlást az igénylőlapon teheti meg az intézmény:

  • Az igénylő lap kitöltése előtt kérjük, győződjön meg az alábbi műszaki feltételek meglétéről:
  • Az intézmény kitölti az igénylőlapot az intézményi adataival, bejelőli a megvásárolandó licencek számát.
  • Az intézmény vezetője aláírásával és pecséttel igazolja a megrendelést.
  • Beküldi az igénylőlapot emailben szkennelve a  msinfo@tisztaszoftver.hu email címre.
  • Vagy postai úton levélben az EURO ONE Számítástechnikai Zrt. Tisztaszoftver Iroda, cím: 1145 Budapest újvilág u. 50.-52.
  • Az igénylőlap iktatásra kerül és az EURO ONE szerződést és számlát állít ki az intézmény részére, amire az intézmény elutalja a vásárolt licencek díját és visszaküldi az aláírt szerződés egy példányát.
  • Az EURO ONE az összeg és szerződés beérkezése után megadja az intézmény VLSC hozzáférését, amin az intézmény eléri a licenceket, kulcsokat.
  • Az intézmény a Microsoft által biztosított VLSC portálról tölti le a szoftvereket
  • A folyamat átfutási ideje várhatóan 1-1,5 hét az intézményi kifizetéstől.

Igénylő űrlap letöltése
fájl típus: PDF
méret: 582 KB